10 November 2009

:: HIJAB ::

Tanggal 30 october 2009 bersamaan 11 zulkaedah 1430H selepas waktu maghrib aku telah selamat diijabkabulkan dengan Abdul Malek bin Baharudin di kediaman ibunda ku dengan 2 kali lafaz.

Dan disaat itulah jua aku bergelar seorang isteri.

Bak kata orang puteh "married is when men lost their bachelor and women get their master"

tah betul ke tak pepatah tu.. ak hentam jerk!

Ni nak cerita pasal tudung sbnr nye..

Seperti firman dibawah, husband aku laksanakan tanggungjawab nyer yang pertama iaitu aku KENE pakai tudung.. yang mana sebelum ni aku on off jer bab ni..

so, bg perempuan diluar sane

sama-sama lah kita secara perlahan-lahan laksanakan tanggungjawab ni..

coz ak pun baru jer berhijab..

kadang-kadang kantoi gak. tp sebelum terlambat baik kita buat aper yang patut.. yer tak..

even ade org yg cakap perempuan bertudung ni xsemuanya baik..

tapi percayalah, kita bertudung samada baik atau tidak,

bukan urusan manusia untuk menilai kita. kerana kita semua sama.

ape yg org nk ckp biarlah. aslkan kita tahu ape tujuan kita..

at least, kite tunai salah sastu kewajipan kita.

semoga dengan kewajipan kecil ini akan merubah kehidupan kita.

InsyaAllah.

p/s : aku lom upload pic weding ak. so, harap kengkawan bersabar la ye.. photographer ak lom byr abes.. ahaks.


2 comments:

ieja said...

Alhamdulillah.. cik kak , awak lebih manis bertudung... :)rindu sama kamuu lah..
haha

aLoY said...

isk..isk..rindu bangat sama kamu juga..